Թեոդոսիայի հայկական հուշարձանները. Մաս 2

Աղբյուր` М. Г. Пештмалджян, Памятники армянских поселений, Ереван 1987

Կաֆա: Սուրբ Գևորգ հայկական եկեղեցին: XIVդ.

Կաֆա: Սուրբ Գևորգ հայկական եկեղեցին: XIVդ.

Հայոց բերդ: Գրիգոր Լուսավորիչ եկեղեցին Հովհաննես Աստվածաբան եկեղեցու պատուհանից

Հայոց բերդ: Գրիգոր Լուսավորիչ եկեղեցին Հովհաննես Աստվածաբան եկեղեցու պատուհանից

Սուրխաթ: Հայկական եկեղեցու ավերակները, XIVդ.

Սուրխաթ: Հայկական եկեղեցու ավերակները, XIVդ.

Հայոց բերդ: Պաշտպանական պարսպի անկյունային աշտարակի ավերակները

Հայոց բերդ: Պաշտպանական պարսպի անկյունային աշտարակի ավերակները

Հայոց բերդ պաշտպանական պարսպի դարպասը: XIVդ.

Հայոց բերդ պաշտպանական պարսպի դարպասը: XIVդ.

Առաքելոց հայկական եկեղեցու արևմտյան ճակատի խաչքար

Առաքելոց հայկական եկեղեցու արևմտյան ճակատի խաչքար

Կաֆա: Առաքելոց հայկական եկեղեցի, 1408թ

Կաֆա: Առաքելոց հայկական եկեղեցի, 1408թ

Դրվագներ Առաքելոց եկեղեցու արևմտյան ճակատից

Դրվագներ Առաքելոց եկեղեցու արևմտյան ճակատից

Դրվագներ Առաքելոց եկեղեցու արևմտյան ճակատից

Դրվագներ Առաքելոց եկեղեցու արևմտյան ճակատից

Աստվածածնի հարթաքանդակ Առաքելոց եկեղեցու արևմտյան ճակատին

Աստվածածնի հարթաքանդակ Առաքելոց եկեղեցու արևմտյան ճակատին

«Առաքելոց եկեղեցին այն հուշակոթողներից է, որոնք հայերը կառուցել են այլ ժողովուրդների ճարտարապետական ավանդույթներով, սակայն այստեղ ևս հայկական արվեստի տարրեր են հայտնաբերվում: Հայկական է եկեղեցու զանգակատան գմբեթը, իսկ եկեղեցու շրջակալները զարդարված են հայկական երկրաչափական զարդանախշերով` այսպես կոչված` «սելջուկյան շղթայով»:

…Հայկական միջնադարյան ճարտարապետությունը դրսևորվել է ոչ միայն հարազատ միջավայրում: Այն ունեցել է հստակ երևացող ազդեցություն շրջակա երկրների մշակույթի վրա: Հայկական ճարտարապետության ազդեցությունը երևում է Բուլղարիայում և Սերբիայում, իսկ առավել ուժեղ` Ղրիմում: Կաֆայի (Թեոդոսիա) և Սոլխաթի (Հին Ղրիմ) հայկական եկեղեցիները բավականին ճշգրտորեն հետևում էին այն ժամանակվա հարազատ ճարտարապետությանը»:

Ա. Լ. Յակոբսոն

You may also like...